Friday, October 23, 2009

tok..tok..tok.

petang tuh aku n mira bersama nami n nini pegi mengusung hati masing-masing ke jeti kuala perlis nak tengak matahari terbenam seperti mana hati kami yang terbenam akibat kekecewaan yang maha sangat, melihat air laut surut seperti mana surutnya jiwa kami melalui sat-saat gentir ini. ALLAHUAKBAR! memang cantik ciptaan ALLAH, hebat sungguh kuasa-NYA. aku kagum melihat kebesaran-MU. KAU hilangkan matahari dari kami, tapi KAU timbulkan bulan sebagai pengganti di malam hari. adakah itu yang cuba kamu ujikan pada aku?

termenung kami termanggu melihat semua yang berlalu dengan hati dan pandangan mata yang redup. adakah aku betah untuk terus berdiri di menara ini? inikah apa yang aku ingin kan selama hayat aku di bumi ini?

"mama, ala rindukan saat kita bersama,saat di mana semua anak-anakmu bersama,saat di ketika engkau aku lihat tersenyum tanda bangga,mengalir di bening tabir matamu mutiara jernih,bersama kata-katamu yang sungguh menyentuh ke sanubariku,tidak henti memesan dan menasihati,tunjuk ajarmu akan aku sentiasa semat di hati"


No comments:

Post a Comment