Saturday, June 5, 2010

aLa sayang MAMA!

Pagi tadi aku hantar mama ke pusat berkumpulnya para jemaah-jemaah umrah,jam 1.30 bertolaknya bas setelah semua siap menaiki bas berkenaan. Dari raut wajah mama, aku dapat lihat betapa excited nya mama nak kembali ke tanah suci itu. Sepuluh tahun dahulu mama mengerjakan haji seorang diri dan kini mama kembali ke sana seorang diri bertemankan rakan-rakan jemaah. Aku, abg yin dan kak liza bersama airil mengiringi keberangkatan mama. Secebis rasa sebak memang ada di hati sebab bila di kenangkan kembali apa yang mama pernah katakan 2 hari sebelum mama pergi di hadapan abg yin, abg min dan aku sendiri.

"kalau mama tak balik semua harta-harta mama kamu bagi 50-50, jangan lebih tak ada kurang, semua dapat sama, abg yin, abg min, kakak dan ala, tau.."

Kenapa la mama cakap macam tu, tak suka, kami sayang mama, mama lah serikandi terhebat di hati kami, memang benar kasih ibu tak dapat di cari ganti. Aku mendoakan mama bahagia di sana dan selamat di sepanjang perjalanan umrah itu sehingga   kembalinya mama ke tanah air.


Kami menanti kepulanganmu...

No comments:

Post a Comment