Monday, September 7, 2009

pagi raye...

pagi raye yg bakal menjelang nie, aku nak nangis semahu-mahunya...

sujud menghadap ILLAHI dengan penuh kekusyukan... aku tahu, aku bukan manusia yg sempurna yg sering melupakan-NYA... jahilnya aku kerna mengingkari perintah-MU... bodohnya aku kerna menduakan cinta-MU... ampuni aku ya ALLAH... sesungguhnya aku leka dengan nikmat yg engkau berikan, aku alpa mengejar kebendaan dan keseronokan sedangkan aku harus lebih menumpukan kepada jalan keredhaan...

di bulan yg mulia ini, aku menahan segala godaan dan hasutan syaitan yg bertopengkan manusia, aku berlari mengasingkan diri, biar aku terpinggir asalkan aku tidak terpesong seperti mereka... ENGKAU jua yg telah memberikan aku hidayah ini, aku panjatkan kesyukuran pada-MU...

No comments:

Post a Comment